Grado en Ingeniería Agroalimentaria y del Medio Rural (Palma de Mallorca, Palma de Mallorca)

Universitat de les Illes Balears

Ubicación:Palma de Mallorca - Palma de Mallorca

Duración:4 Años

Tipo:Carreras Universitarias

Modalidad:Presencial

Caracteristicas


El grado de Ingeniería Agroalimentaria y del Medio Rural conduce a obtener la habilitación para ejercer la profesión de Ingeniero Técnico Agrícola. A la UIB aquest grau s'estructura en dos itineraris, el d'Hortofructicultura i Jardineria (itinerari 1) i el de Mecanització i Construccions Rurals (itinerari 2). En la UIB este grado se estructura en dos itinerarios, el de Hortofruticultura y Jardinería (itinerario 1) y el de Mecanización y Construcciones Rurales (itinerario 2).

Els objectius de l'estudi es troben recollits a l'Ordre CIN/323/2009, de 9 de febrer (BOE núm. 43, de 19 de febrer de 2009), ja que aquesta professió està regulada per llei. Los objetivos del estudio se encuentran recogidos en la Orden CIN/323/2009, de 9 de febrero (BOE núm. 43, de 19 de febrero de 2009), ya que esta profesión está regulada por ley. Entre aquests objectius podem destacar el coneixement de totes les matèries bàsiques i aplicades necessàries per a l'exercici professional de l'enginyeria, la redacció de projectes i estudis d'enginyeria agroalimentària i de jardineria i paisatgisme, la direcció d'obra d'aquests projectes i la capacitat de gestionar i dirigir empreses del sector. Entre estos objetivos podemos destacar el conocimiento de todas las materias básicas y aplicadas necesarias para el ejercicio profesional de la ingeniería, la redacción de proyectos y estudios de ingeniería agroalimentaria y de jardinería y paisajismo, la dirección de obra de estos proyectos y la capacidad de gestionar y dirigir empresas del sector.

Entre les competències i habilitats que els alumnes han d'adquirir, i també segons la normativa esmentada, en trobam de transversals (anglès, anàlisi, síntesi, organització i direcció), bàsiques (matemàtiques, física, química, biologia, geologia, empresa), comunes a la branca agroalimentària (tecnologies de producció animal i vegetal, topografia, hidràulica, mecanització) i específiques de cada itinerari (tecnologia de producció hortofructícola, cultius, plagues i malalties, jardineria i paisatgisme, per a l'itinerari 1; construcció, instal·lacions hidràuliques i d'energia, mecanització i automàtica industrial, per a l'itinerari 2). Entre las competencias y habilidades que los alumnos deben adquirir, y también según la normativa mencionada, encontramos transversales (inglés, análisis, síntesis, organización y dirección), básicas (matemáticas, física, química, biología, geología, empresa) , comunes a la rama agroalimentaria (tecnologías de producción animal y vegetal, topografía, hidráulica, mecanización) y específicas de cada itinerario (tecnología de producción hortofrutícola, cultivos, plagas y enfermedades, jardinería y paisajismo, para el itinerario 1; construcción, instalaciones hidráulicas y de energía, mecanización y automática industrial, para el itinerario 2).